2008-08-16

Tina - en Gudinna på klackar

Nedan publiceras bloggens första längre intervju med Tina, en tjej som sedan länge utvecklat en stark fetish för höga klackar...

Hur började du gilla klackar och vilket var det första paret klackskor du hade?


Jag började redan som liten att prova mammas pumps men det var först när jag gick i sjunde klass som jag blev riktigt intresserad av klackar. Vi hade gymnastik samtidigt som en niondeklass och i den var det en tjej som hade ett par stövlar som jag blev helt förälskad i, jag kände att jag bara måste ha ett par själv. Jag bönade och bad för mamma, men hon tyckte att jag var för ung och hur mycket jag än tjatade så hjälpte inget. Jag var helt desperat så jag beslutade mig för att stjäla dem. Sagt och gjort, en dag på gympan så gick jag ut för att dricka vatten och smög in i nionars omklädningsrum givetvis hade hon inte stövlarna på sig denna dagen, men veckan efter gjorde jag samma försök och då hade jag tur, lyfte stövlarna och kollar storleken, yes samma som mig, jag tog med dem, lade ner dem i min ryggsäck och när jag på eftermiddagen kom hem så rusade jag upp till mitt rum och provade stövlarna. De var knähöga i fuskskinn, hade en bred klack på ca 8cm och en liten platå på 1-2 centimeter, jag var kär direkt. Vågade såklart inte visa mamma, och jag vågade heller inte ha dem till skolan ifall tjejen i nian skulle känna igen sina stövlar, så jag gick i dem i mitt rum så ofta jag kunde och ibland tog jag med dem ut på stan i ryggsäck och bytte om när jag kommit ett kvarter hemifrån. När jag skulle konfirmeras fick jag äntligen mina egna riktiga högklackade skor. Det var ett par vita kilklackssandaletter, med 10cm klack och 2 cm platå. Mamma tyckte att klacken var lite väl hög, men orkade inte bråka med mig om det.

Går du ofta ut i klackar eller föredrar du lågskor under vanliga dagar?
Jag har turen som kan gå i klackar på jobbet. Under de senaste 4-5 åren har jag gått i klackar varje dag och numer även i hemmet. Jag har 5 par inneskor som alla är med kilklack. Klackhöjden är 9-12 cm på dessa, samtliga har liten platå. Dagtid brukar jag ha 8-12 cm klackar och till fest / speciella tillfällen har jag ibland högre. Lågskor har jag enbart när jag motionerar :-)

Vad tittar du efter om du är ute och shopar?
Tyvärr är det få butiker som har fina skor och stövlar i Sverige, jag köper en del via Scorett, Sko Uno och även några par via Din Sko. Fast de allra flesta är köpta via nätet.

Hur känner du dig när du går i ett par höga klackar, får man någon speciell känsla mot "vanliga skor"?
Jag har en stark klackfetish. Jag älskar känslan av att ta på mig 11+ cm klackar. Jag älskar ljudet, känslan, hur min gång påverkas, hur min hållning påverkas, reaktionerna jag får ifrån folk på stan, ja allt egentligen...

Hur många par högklackade skor och stövlar har du?
Ca 80 par, jag säljer av lite ibland och älskar att handla nytt, men oftast är det runt 80 par.
Vilka är dina favoriter?
Har flera favoriter, ett par knähöga lackstövlar med 15 cm stilettklack som är delvis täckt av metall, ger ett underbart ljud. De har spetsig tå. Har ett par knähöga skinnstövlar med snörning fram och 15cm klackar samt 2cm platå och rundad tå, underbara. Har dem både i vitt och svart :-) Sedan har jag ett par öppna sandaletter (s.k. mules) med 12,5 cm supertunna stilettklackar som jag gillar för att de är så stilrena, enkla men sexiga.

Vad tycker dina vänner om ditt intresse och att du har så många skor och stövlar?

De flesta tycker att jag är galen och bara skakar på huvudet, men några tycker att det är häftigt. Många killar verkar gilla det.

Spelar klackhöjden stor betydelse för dig?
O ja, ju högre desto bättre haha. Det måste upp mot 12 cm för att bli riktigt intressant för mig...
Om någon undrar något är Tina kontaktbar på: stilettklackar@hotmail.com

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad ska man säga? Patetiska människor det finns idag som utsätter kroppen för så stor skada som den här Tina gör.
Vänta bara tills hon åker på hälsporre, hallux valgus, fotsvamp eller klämda ryggkotor...får väl se om hon är lika blind då.
Vad ska man säga? en de verkar aldrig växa upp.

Anonym sa...

Jag tycker att det är helt underbart att det finns tjejer som Tina. Önskar att fler var som hon.

Man som beundrar kvinnor i höga klackar.

Anonym sa...

Hej TINA Skulle bara säga ja är en kille med samma sko fetish som,du ja älskar se en kvinna i höga skor ju högre desto vackrare ,de är så kvinligt så fortsätt!!!

vill du adda finns ja på federico33_15@hotmail.com


HÄLSNINGAR EN SKO FETISH KILLE_:)

Anonym sa...

Hej Tina. För oss undergivna slavar som tänder på att bli trampade så är du drömtjejen.

Anonym sa...

var köper du dina skor pumps mm? vill köpa till min tjej, jag älskar tjejer i stillettklackar och vill bara kyssa ala era fötter!

Anonym sa...

Vill du att någon ska kyssa dina fötter? om du vill skickar jag mailaddy(ej någon galning):)

Anonym sa...

Anonym sa...
"Vad ska man säga? Patetiska människor det finns idag som utsätter kroppen för så stor skada som den här Tina gör. Vänta bara tills hon åker på hälsporre, hallux valgus, fotsvamp eller klämda ryggkotor...får väl se om hon är lika blind då. Vad ska man säga? en de verkar aldrig växa upp. "


Ja vad är väl en bal på slottet?
Jag är gärna blind om jag får känna känslan av eufori när jag vinglandes reser mig upp. Känna hur krppen inte hinner med att syresätta huvudet på en gång, en rusig yr känsla av att vara riktigt lång. Hade jag varit ovanpå ett hustak i kombination med detta hade jag känt vinden susa om mitt ansikte för att jag blivit så lång. Kinderna blommas röda. Händerna som håller sig för bröstet. En pirrande. Kittlande känsla. Ett leende. Lycka

Så vad är väl en annan verklighet, en lycka, en livsviktig ingridiens i sexuell njutning, vidgning av personlighet och att lära känna sig själv, på riktigt, under ytan och bortom normer - gentemot en hälsporre, hallux valgus, fotsvamp och klämda ryggkotor?

Anonym sa...

Min kvinna använder alltid också stilettklackar, tror minimum är 14cm klack på de skor med lägst klack ;)
På hennes önskelista finns dessa just nu http://www.elite-heels.com/shop/product_info.php?info=p241_High-Heels-Style-Domina-Ibiza.html

Anonym sa...

Håller fullkomligt med dej, Tina. Jag har dessutom gjort precis som du d.v.s. stulit både stövlar och skor.Jag är själv en första rangens skofetischist och jag äskar att se hur män tittar på mina ben när jag möter dem. Ofta demonstrerar jag ordenligt för dem. Varma kramar från Kristel Lager