2010-07-25

Ju högre klackar, ju ondare fötter

Höjden på klackarna är det som avgör hur mycket fötterna kommer att verka. Det är domen när bloggbesökarna har fått säga sitt. På frågan "Brukar du få ont av att gå i klackar?" svarar 39 % "Ja, men bara om dom är riktigt höga".
Endast 31 % får aldrig ont i fötterna av att gå i klackar. Den gamla devisen "vill du vara fin, så får du lida pin" verkar således stämma bra in på tjejer som gillar att bli lite längre och lite sexigare!
Vi efterlyste tidigare tips på vad man kan göra för att inte få ont i fötterna. Tipsen har varit få men per mail kom det in ett tips om fotbad!

"Fotbad får igång cirkulationen i fötterna. Jag brukar ta rejält varmt vatten i vilket jag lägger basilika. Basilikan är inte bara bra i maten det får också blodet att cirkulera i fötterna. Cirka 20 minuters fotbad brukar göra susen! Efter torkar jag fötterna med en frotehandduk och avslutar med att fila och smörja in dom. Det brukar faktiskt få onda fötter att må lite bättre"

1 kommentar:

Malin sa...

sv: Jag kan säga att det inte var det lättaste jag har gjort. ;)