2008-01-07

Amandas fem bästa köp!

Amanda delar min fetish för skor - åh, dessa underbara skapelser! - och ska i detta inlägg dela med sig till oss alla om sina bästa köp. Enjoy!

Nej, nej, nej; det är inte mina otroligt snygga ben som är i fokus – det är de extremt heta skorna så klart (vilket alla riktiga skofetisher på denna sida säkert uppmärksammade direkt)! Dessa skor är ett hundraprocentigt köp: de var inte alls dyra (kostade runt 500lappen) och de har tillbringat många krogkvällar på mina fötter.
De är perfekta att gå ut i: vems blickar kan undgå ett par svarta lackskor med "växande" klack? Och de är dessutom fullständigt dansanta efter lite övning




Dessa stövlar har jag haft väldigt mycket användning av. Köpte dem för två år sedan och de har inte förändrats sedan dess. Visst, de har fått sin "jag är en använd sko-slitning" men det gör dem bara charmiga. Dessa skinnstövlar har stilettklack men är inte avancerade att gå i för det: de är riktigt stabila faktiskt. Detta har gjort att jag mer än gärna använt dem för shoppingturer – även fast det är lätt hänt att man fastnar mellan kullerstenarna – och även när jag ska gå ut på krogen. Stövlarna passar såväl för en utekväll som för en lite lugnare kväll på restaurang, och är som sagt även passande för en dag på stan. Att de är lite längre där fram bidrar till ett elegantare intryck och vad som dessvärre inte framkommer på denna bild är rosettdetaljen som finns på yttersidan.



Åh, är inte dessa skor gudomliga? Det är inte bara den något vågade färgen som gör att jag faller som en fura för dessa skönheter, utan även den lilla – men väl märkbara – detaljen att klacken är i snidat guld! Köpet av dessa skor är något jag aldrig har ångrat en sekund, och priset var helt överkomligt för ett par utstickande skor som dessa. Förvärvet skedde på sidan http://www.sexyshoes.com/, vilken förövrigt har ett väldigt stort utbud av fabulösa skor och andra kreationer. Hur som helst, dessa rosa ljuvligheter är något att ta på sig när man vill synas, synas och inget annat än att synas. Med en vardaglig outfit, men med dessa skor, är du som gjord för att gå ut och vara snyggast – och mest märkbar – på festen, på stan, på jobbet; ja where ever you like.


Jag kunde inte motstå dessa söta sommarsandaler då jag såg dem i skyltfönstret. Så fort jag satte på mig dem kände jag att de var som gjorda för mina fötter: de passade perfekt och var enkla att gå i. Att de är så pass öppna och luftiga gjorde dem till det självklara valet för sommarens alla utekvällar och under hösten och nu i vinter har jag inte gjort annat än saknat sommaren för att jag ska kunna dra på mig dessa behag igen. Faktumet att de är flärdfritt men sensuellt mönstrade, gör att de passar perfekt till exempelvis en enkel vit sommartunika med ett svart tunt bälte i midjan. Love them!



Stilfulla, originella och farligt sexiga – så beskriver man bäst de här skorna, och denna beskrivning räcker gott och väl. Hittade de här skorna i en fetishaffär nere i Malmö och sedan dess har jag längtat tillbaka till denna boutique. Dessa, en aning hårda och obekväma (men vill man vara fin får man lida pin – och: vad gör man inte för konsten?!) fotbeklädnader är perfekta att ta till när man vill leka lite extra i sängen, men funkar däremot inte allt för bra för en dag på stan. Har däremot dragit på mig dem för en utekväll de gånger jag känt att jag vill lida pin och där har de varit iögonfallande. Med de här skorna på fötterna kan man ha vad man vill på sig; mitt tips är dock att dra på sig dem till en avslappnad klädsel, exempelvis till ett par vanliga jeans och en svart, lite större t-shirt (instoppad i byxorna, såklart!). Till en utstyrsel av detta slag gör lacken sig bra och spännena blir de perfekta accessoarerna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken butik? Bor i Malmö ochhittar fasen i mig ALDRIG sådana skor här... :(

Anonym sa...

mycket bra rescenssion! mycket snygg kvinna!