2011-03-03

Elegy Ellem

Vi har flyttat till: www.skofetischist.com 
Copyright
Model: Elegy Ellem
Photograph by Switchphotography
Latex by BlackLickorish latex


Hon har nyligen setts på omslaget till Scandinavian Tattoo Magazine, hon reser runt i världen och har jobba med de fantastiska fotografer, stylister och andra modeller man kan tänka sig. Elegy Ellem lever helt klart livet!

Halloj Ellem! Nyligen var du i London under Alla Hjärtans Dag. Hur ser den ultimata Alla Hjärtans Dag outfiten ut?
Svar:
Jag skulle påstå att outfiten jag fick av min pojkvän var perfekt, röda transparenta underkläder, kan knappast bli mer alla hjärtans dag än så? Ett par höga röda klackar och tajta svarta jeans samt lätt transparent svart top till det vore nog mitt val om man ska gå utanför dörren;)


Du bloggar hos Metrobloggen (adress till Ellem's blogg samt hemsida finns längst ner ^^) och man ser dig posera i alla möjliga kläder och outfits, oftast i ett par höga klackskor. Är det inte svårt att posa när man har så höga klackskor på sig?

Svar: Faktist inte, så länge skorna passar vill säga,det hjälper hållningen och formar dina ben/stjärt mycket bättre än om du står barfota eller i låga skor, oftast ställer jag mig på tårna om jag ska vara utan klackar!

För oss som följer din blogg så var du ju med och gick på runaway för TortureGardens New Years Eve. Även där hade du ett par skor med rejäl klack på! Är du aldrig rädd för att snubbla eller ramla vid sådana tillfällen?

Svar:
Haha ja absolut! Men det skulle jag nog vara även om jag var barfota, jag är ganska klumpig. Jag är dock så van vid att gå i höga klackar att jag känner mig ganska säker numera, men har jag ett par nya skor brukar jag gå in dom lite innan jag bär dom på scen för att känna hur dom beter sig.


Till vardags, ex på stan eller på väg till ICA. Vad väljer du för klädsel och skor?

Svar: Så bekvämt som möjligt! Jag har sällan klackar till vardags då det är skönt att få en paus från dom emellanåt, Jeans eller leggins och enkla men snygga basplagg i svart är mina favoriter till vardags, ballerinaskor eller kängor till det. Skulle jag vilja känna mig mer party skulle ett par pumps eller boots med lägre klack åka på fötterna!

Har du några tips på hur man poserar snyggt i ett par högklackade skor om man inte är så van vid att ha så höga klackar på sig?

Svar:
Att posera snyggt ligger ju i självförtroendet, och känner man sig osäker syns det oftast även i bild. Jag kan vingla runt rejält ibland i obekväma ställningar och då gäller det att behålla en säker blick. Träning ger färdighet så det är bara att öva! Ta ett andetag, finn balansen och posera.


Vad är det allra bästa som hänt under 2011 hittills?

Svar:
Jag hade väldigt roligt på Torture Garden på nyår, definitivt det roligaste eventet hittills! Jag har varit med i en hel del tidningar som kommit ut nu i januari och februari också vilket givetvis var väldigt roligt ( allt finns på min hemsida/blogg ) Men det absolut bästa måste jag nog säga var när jag och min pojkvän bestämde oss för att ta steget och bli ett officiellt par. 2011 kommer bli ett fartfyllt år för mig, jag har redan planerat mina dagar ända fram till Juni!


Hur ser dina absoluta drömskor ut?

Svar:
Skyhöga stiletter med rundad tå och liten platå fram är mina absoluta favoriter när det gäller skor. Jag gillar enkla men sexiga kläder!


Du har setts i latex från Lady Lucie och Naucler Design, du har varit med i flertalet tidningar exempelvis Scandinavian Tattoo Magazine,Bound by Ink magazine,Deadbeat magazine, Marquis magazine med mera . Det verkar alltid vara någon som drar i dig. Känner du aldrig för att bara mysa runt i ett par gamla mjukisbyxor, en stor t-shirt och slappa i soffan?

Svar: Ja absolut, så fort jag får en lugn stund då jag är hemma i Stockholm och jobbar med mitt vanliga jobb (personlig assistent) lufsar jag runt i mjukisbyxor mest hela tiden. Tyvärr blir det sällan slappa, jag är min egen agent och måste därför dagligen svara på mail,boka jobb osv, men så fort jag får en chans blir det film och glass i soffan, min favoritsyssla då jag är ledig!

Har du några tips till alla flickor och pojkar där ute som drömmer om att bli modell?
Svar: Ta dig tid att fundera över varför du vill modella. Du kommer antagligen aldrig bli rik eller känd på det, du kommer möta mycket kritik och bli granskad från varje litet hörn. Du kommer få se otaliga bilder av dig själv från diverse osmickrande vinklar osv så att göra det med enda orsak att du vill nå framgång eller boosta ditt självförtroende kommer inte att fungera. Du bör tycka att det är roligt, vara kreativ ha ett gott självförtroende redan innan du börjar och vara beredd på att jobba hårt om du vill nå någonstans med det! Jag jobbar varje dag, oftast flera timmar om dagen! . Om du känner att du är redo, kontakta fotografer du tycker är duktiga och sedan kan ni planera fotningar tillsammans!

Vad har du för planer inom den närmaste tiden?

Svar:
Jag kikar just nu på fotograferingar och shower i London samt tyskland, en till USA resa står på schemat dessutom, jag kommer uppdatera på min blogg så fort någonting är bekräftat!


Får tacka så hemskt mycket för intervjun och önska Ellem all lycka inför framtida projekt! Vi som följer hennes blogg ser fram emot nästa uppdatering.

ELEGY ELLEM
Blogg: http://www.metrobloggen.se/elegyellem
Hemsida: http://www.elegyellem.se/


Bilden
Modell: Elegy Ellem
Foto:
Switchphotography
Latex: BlackLickorish latex


Intervju av Fiah, Skofetishist Bloggen

Inga kommentarer: