2011-03-23

Skofetishist.blogspot.com

Följande artikel skulle ha publicerats i Expressen i september 2010, men förblev opublicerad.

För tjejer som älskar höga klackar.
Och för män som tycker om att se kvinnor i det.
Med de orden lanseras Skofetischistens blogg (skofetishist.blogspot.com), en omväxlande sida där shoppingtips och artiklar om designers blandas med bilder på besökarnas senaste fynd eller favoriter i garderoben där hemma.

– Storleken har betydelse, på den här bloggen finns bara klackar på över tio centimeter, säger Jim, bloggens grundare och kreatör, med ett leende.
Han började blogga i december 2007, mest som en kul grej; för att slå ihjäl några timmar.
– Sedan hörde fler och fler av sig och jag upptäckte att bloggen uppskattades av många. Det unika med den här bloggen är att den inte handlar om personen bakom tangentbordet utan det är snarare en hyllning till de som besöker bloggen. Bloggen handlar om dem, konstaterar Jim.
Han menar att många bloggar existerar för att fylla skribenternas egna egon. Själv vill Jim vända på steken.
– Jag gör en blogg om alla de som besöker mig istället, och lägger strålkastaren på dem. Det blir ganska kul, lite annorlunda och lockar en del människor som nog annars aldrig läser bloggar.
Vecka efter vecka avhandlas nya ämnen i bloggen. Han tackar sina aktivt idésprutande läsare för förslag på uppdateringar, men kan också hitta inspiration bara genom att gå ut på stan.
– En dag förra vintern låg isen blank på trottoaren, då jag såg en tjej komma stapplande på skyhöga stillettklackar. Där var inspirationen klar för den dagen, berättar han.

Till en början besöktes bloggen av omkring 90 procent tjejer, men i dag börjar statistiken bli mer jämnfördelad.
– Det är inte bara tjejer som tycker om höga klackar. Många män älskar att se tjejer i det, konstaterar Jim.
Själv säger han sig ha haft en fetisch för tjejer i höga klackar sedan tidiga tonår.
– Jag kan fortfarande inte riktigt sätta fingret på varför. Men det finns något sexigt i det kvinnliga och feminina som attraherar. Ser man en tjej i ett par klackar är det lätt hänt att man ger en gillande blick.
Vad är det som gör höga klackar på kvinnor så pass vackert?
– En tjej får en helt annan hållning i höga klackar. Dessutom utstrålar det kvinnlighet. Tjejer har ju förmånen att ha plagg som vi män inte har, och möjlighet att experimentera med stilar på ett annat sätt. Jag fascineras mycket av det som är tvärtom från mig själv. Jag gillar män som är män och kvinnor som är kvinnor och få saker är väl så kvinnligt som just en tjej i höga klackar. 
När tycker du att ett skointresse övergår i just skofetischism?
– När man inte bara tycker att det är vackert, utan rent av tändande. Sedan finns det både män och kvinnor som har denna fetisch, fast på olika sätt. Jag vet att vissa tjejer känner sig sexiga på ett helt annat sätt så fort de tar på sig sina klackar. Jag känner också till tjejer som älskar blickarna klackar kan ge. Sedan finns det massor med män som helt enkelt tycker att en tjej i höga klackar är förbannat sexigt.
Kan ett par skor säga något om personens identitet?
– Absolut. En av de första saker jag brukar titta på hos en tjej är just vad hon har på fötterna, och inte sällan brukar jag få ganska så rätt i min gissning om hur den personen är. Just höga klackar bärs ofta av tjejer som just tycker om det kvinnliga, stolta tjejer med mycket pondus och som vågar sticka ut. Tjejer som bryr sig om sig själva och sitt utseende.

Personligt/Skofetischisten Jim
Ålder: 26 år.
Familj: Singel.
Bor i: Stockholm.
Äter: Gott. Lite av en gourmand.
Dricker: Öl.
Kör: Audi.
Ser på tv: Så lite som möjligt.
Läser: Just nu en bok om kokainhandel.
Köper: Alldeles för mycket för mitt eget bästa.
Drömmer om: Nästa sommar.

1 kommentar:

Hanna Mats sa...

Mitt namn, maya elijah Efter 12 års äktenskap grälade min man och jag på ett eller annat sätt tills han slutligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin pappa igen. Jag försökte vara stark bara mot barnen, men jag kunde inte kontrollera smärtan som plågade mitt hjärta, mitt hjärta var fyllt av sorger och smärtor eftersom jag var verkligen kär i min man. Jag tänker på honom varje dag och natt och jag önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och behövde hjälp, så jag sökte hjälp online och hittade en webbsida som antyder att Dr Alaba kunde hjälpa hans tidigare ex att återvända. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och han sa till mig vad jag skulle göra. Jag gjorde det och sedan gjorde han mig till en kärleksförtrollning. 48 timmar senare ringde min man mig verkligen och berättade att han verkligen saknar barnen också, så fantastiskt!! Så, så han kom tillbaka den dagen, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och barnen. Vårt äktenskap var starkare än tidigare, allt tack vare Dr. alaba. Han är så mäktig och jag bestämde mig för att dela min historia på nätet att Dr alaba var en sann och kraftfull trollkarl. Jag kommer alltid att be att hon lever länge för att hjälpa sina barn i nöden, om du är här och behöver ett ex tillbaka eller din man har gått vidare till en annan kvinna, sluta gråta, kontakta detta kraftfulla stavningshjul direkt. Här är hans kontaktadress på: {dralaba3000@gmail.com} eller WhatsApp / viber honom via hans kontakt nedan +1(425) 477-2744 Tack Dr. alaba.